Моніторинг освітньої діяльності

Якщо не вимірювати результатів, то не можна відрізнити успіх від поразки.

Девід Озборн

Якісний рівень освіти забезпечується у світі за допомогою відповідних механізмів, що дістали назву моніторингу, який розуміється як система збору, опрацювання та поширення інформації про діяльність освітньої системи, що забезпечує неперервне відстеження за її станом і прогнозування розвитку.

Моніторинг – це інформаційна система, яка постійно поповнюється завдяки циклічності (безперервності) відстеження. Це збір та розповсюдження інформації про стан освітньої системи в закладі. Зворотний зв’язок, перевірка та оцінювання стану об’єкта і прийняття оперативного управлінського рішення. Досвід показує, що функціональними завданнями моніторингу є не лише визначення якості освітнього процесу, а саме якості знань, умінь і навичок учнів, оволодіння творчими навичками вихованості учнів, розвитку особистості, а й корекція освітнього процесу, яка базується на визначенні шляхів удосконалення діяльності освітнього закладу, класу, окремого учня чи освітнього процесу в цілому.

Одним із реальних важелів впливу на покращення освітнього процесу, підвищення якості знань учнів та професійного рівня педагогічних працівників є власна система організації моніторингових досліджень, яка повинна охоплювати, безумовно, всі завдання, що постають перед освітнім закладом (кадрове і матеріальне забезпечення, психолого-педагогічні умови, стан здоров’я тощо), але визначальним, базовим, є одержання освіти в обсязі, що визначають державні стандарти чи програмні вимоги. Мова йде про рівень навчально-предметних досягнень учнів, як інтегрований показник якості освіти. Таким чином, моніторинг - це засіб стимулювання якості освітнього процесу, в рамках якого проводиться виявлення та оцінювання проведених педагогічних дій.

Моніторинг в освіті – це сучасний механізм управління якістю освіти. Усі рейтинги та показники якості освіти слід сприймати аналітично, тлумачити, зважаючи на їх природу, і в жодному разі не робити упереджених висновків. Адже моніторинг якості освіти не обмежується лише інформацією про досягнуті результати. Він враховує й контекстуальну інформацію, дані про вхідні ресурси й сам освітній процес. Під час моніторингу слід пам’ятати, що виявлені недоліки не можуть відсувати на другий план переваги. Адже його мета — шукати, знаходити, бачити в аналізі не лише прорахунки, а й точки зростання і можливі перспективи розвитку різних аспектів роботи закладу освіти

Термін Напрям
І семестр 2023-2024 навчальний рік Початкова школа
Англійська мова
Математика
Хімія
Географія
Біологія
Інформатика
«Здоров’я, безпека та добробут» і «Основ здоров’я»
Фізика
Громадянська та історична освітня галузьМовно літературна освітня галузь(мова та література)

I-ий семестр по школі
2024/2025 навчальний рік
Математика
Географія
Інформатика
Здоров'я, безпека та добробут
Пізнаємо природу та Біологія
Громадянської та істрична освітня галузь
Мистецька освітня галузь
Технологічна освітня галузь
Фізика
Хімія
Мовно-літературна освітня галузь
Поглиблене вивчення предметів
Навчальні досягнення учнів за 2023/2024 навчальний рік
I семестр 2024/2025 навчальний рік Початкова школа
Мовно-літературна освітня галузь (Іноземна мова)
Громадянська та історична навчальна галузь
Математика
Інформатика
Здоров'я, безпека та добробут
Пізнаємо природу та Біологія
Фізика
Хімія
Навчальні досягнення учнів за I семестр 2024/2025 навчальний рік

Поділитися: