Сьогодення ставить високі вимоги до освіти в цілому й до кожного педагога зокрема. Педагоги повинні бути творчими особистостями, новаторами ідей, постійно підвищувати свою професійну майстерність. Тільки творчий педагог може виховати творчу особистість. Тому на сучасному етапі найбільш актуальним завданням управління якістю освіти є розвиток творчого потенціалу педагогів. Реалізувати це завдання можна за умови якісно нових підходів до роботи з учителями та створення сприятливого середовища професійного розвитку педагогічних працівників, до ознак якого належать:
- здатність педагогів до творчості,
- наявність у колективі партнерських і дружніх відносин,
- зворотній зв’язок з учнями, батьками, соціумом,
- інтегративні характеристики високорозвиненого колективу (єдність орієнтацій, інтересів, цільових установок тощо).
Час примушує нас шукати нові шляхи й форми роботи, які б допомогли педагогам піднятися на більш високий професійний рівень, спонукали їх діяти, творити, шукати, пізнавати, відкривати. Адже професійна майстерність учителя – це інтегрована властивість особистості, яка володіє комплексом професійно значущих для вчителя якостей, має високий рівень науково-теоретичної й практичної підготовки до творчої педагогічної діяльності та ефективної взаємодії з учнями в процесі педагогічної співпраці на основі впровадження сучасних технологій для досягнення високих професійних результатів.
Проте важливо, рухаючись уперед, не забувати про досвід тих, хто працював до нас. Віддати їм належне – означає скористатися їх досвідом, традиціями, знахідками. І наша школа розділяє думку класика, що могутнім засобом формування нової людини є творча праця педагога.
Думки класиків, які розділяємо
Зробити творчу думку і творчу
працю могутнім засобом формування нової людини
– в цьому полягає суть педагогічної майстерності.
В.О. Сухомлинський
Адміністрація нашої школи, турбуючись про розвиток освітнього закладу, обов’язковою умовою забезпечення якості освіти вважає реалізацію політики професійного зростання, зокрема підвищення творчого потенціалу та професіоналізму педагогів. З цією метою в освітньому закладі сформована цілісна система заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації, професійної майстерності, розвиток творчого потенціалу кожного педагога. Адміністрація школи у свою чергу стимулює творчу самореалізацію педагогічних працівників; проводить науково-методичні заходи, спрямовані на реалізацію фахового та особистісного потенціалу педагогів; сприяє впровадженню інноваційних педагогічних технологій; вивчає, узагальнює й поширює перспективний педагогічний досвід; діагностує і прогнозує результати освітнього процесу.
Середовище професійного розвитку педагогічних працівників ЗЗСО №20