Фаховий конкурс "Учитель року"

Сьогодення вимагає від кожного вчителя відповідального ставлення до своєї діяльності, уміння творчо вибудовувати освітній процес, відмови від шаблонних форм і методів роботи. Фаховий рівень, загальну культуру, педагогічний досвід і сумлінне ставлення до своєї роботи та учнів педагогам дають можливість продемонструвати освітянські конкурси професійної майстерності. Найпрестижніший серед них – «Учитель року».

За період існування конкурсу «Учитель року», починаючи з 1995 року, змінювалися форми його проведення, учасникам пропонувалися конкурсні випробування різної складності та змісту. Незмінною була його мета – виявити та підтримати творчу працю вчителів, директорів (заступників директорів) загальноосвітніх навчальних закладів, підвищити їхньої професійну майстерність, популяризувати педагогічні здобутки.

Конкурси професійної майстерності "Учитель року" проводять із метою виявлення й підтримки творчої праці вчителів, підвищення їхньої професійної майстерності, популяризації педагогічних здобутків.

Завдання фахових конкурсів:

  • піднесення ролі вчителя в суспільстві та престижності його праці;
  • привернення уваги громадськості, органів влади до проблем освіти;
  • сприяння творчим педагогічним пошукам, удосконаленню фахової майстерності педагогів;
  • поширення передового педагогічного досвіду;
  • забезпечення незалежної експертної оцінки педагогічної діяльності.

У час, коли багато людей зневірилося в українській освіті й учителях зокрема, спостерігаємо зовсім протилежне явище: наш освітній простір рясніє активними, не байдужими до своєї справи іменами. Ні, це не всесвітньо відомі педагоги, не вчителі зі шкіл приватних чи “новоформатних”. Це – вчителі звичайних освітніх закладів, які з року в рік демонструють свою майстерність у конкурсі «Учитель року», щоправда, у різних номінаціях.

Щороку конкурс об’єднує вчителів не задля того, аби визначити найкращого, а щоб показати здобутки педагогів, яким вистачило сміливості взяти участь в «Учителі року» і серед номінантів здобути найвищу сумарну кількість балів.

Сьогодення вимагає від кожного педагога відповідальності, відмови від шаблонних форм і методів роботи, уміння творчо будувати освітній процес.

Приємно відзначити, що конкурс проходить в атмосфері взаєморозуміння й товариської підтримки в нашому педагогічному колективі. Це «творча співпраця однодумців», бо співпереживають один за одного, обмінюються порадами і враженнями… Отож, разом опановують багато цікавих методичних ідей. Буває нелегко - мозок плавиться. Але подекуди ентузіазм номінанта, що прагне показати свій професіоналізм, перевершує очікування.

Сьогодні в контексті реформ і змін середньої освіти ми багато говоримо про НУШ, принцип дитиноцентризму, компетентнісний потенціал на уроках, проте, як виявилося, реалізувати все це на практиці вельми непросто. Журі прагне розгледіти в конкурсантках не лише професійні риси, не лише їх уміння оперувати методичним інструментарієм, а й «людяність», без якої неможливо говорити про ціннісний потенціал НУШ. Лише ті, хто відчувають дітей, їх біль, емоції, їх прагнення й боріння, — лише такі педагоги можуть сформувати нову платформу для освітньої траєкторії ХХІ століття.

Конкурс «Учитель року» є результатом високої професійної майстерності вчителів, адже навчання учнів є престижною місією в суспільстві, тому нехай усвідомлення цієї місії додає вам, шановні педагоги, мудрої думки, гордих почуттів, сили та наснаги, бо не варто зупинятися на досягнутому.

Школа – це рух, яким живуть діти, це вічна дорога самопізнання та самовдосконалення. І це добре, коли учні не плетуться все життя слідом за вчителем, а намагаються його обігнати, бо, напевно, це і є головне призначення педагога – «порадіти висоті їх підйому».

Поділитися: