Павленко Анна Олександрівна

Учитель початкових класів
Павленко Анна Олександрівна

Розвиток навичок 4К: креативності, критичного мислення, комунікації та командної роботи в учнів початкової школи.

Нині, світ дуже швидко розвивається, а разом із ним - розвиваємося і ми. Як молодий педагог, я прагну йти в ногу з часом, бути цікавою для своїх учнів та розділяти їхні захоплення. Тому, у своїй педагогічній діяльності, дотримуюсь принципу інноваційності та відкритості до змін.

Дуже часто нам доводиться виходити із своєї зони комфорту, удосконалювати професійні навички, розвивати творче мислення, знаходити спільну мову з тими, хто нас оточує та вміти домовлятись. Навчившись сама, я зможу навчати цього і своїх учнів.

Учитель - це людина, яка навчається протягом усього життя. Адже ти хочеш, щоб тебе слухали, тому повинен зацікавити дітей, підтримати діалог на будь-яку тему, бути ерудованим та відкритим. Саме так я стараюсь рухатись своєю вчительською стежиною. Намагаюся, окрім авторитетного вчителя, бути другом для кожної дитини.

Моя мета: навчати дітей не боятися змін, легко адаптуватися і вміти самостійно здобувати необхідні знання протягом усього життя.

Я, Павленко Анна Олександрівна, учитель початкових класів в закладі загальної середньої освіти №20 Луцької міської територіальної громади.

Сміливо можу назвати себе вчителем не лише за професією, а й за покликом серця. Адже моя робота приносить мені надзвичайно велике задоволення. Докладати зусиль, втілювати творчі ідеї, аби потім побачити вогник цікавості в очах дітей - моє завдання на щодень. У своїй роботі, я прагну не лише дати нові знання своїм учням, а й навчити застосовувати їх на практиці.

Робота вчителя - це один із видів діяльності, де потрібно докладати максимум зусиль, терпіння та часу, аби побачити бажаний результат. Щодня нам потрібно готувати цікаві уроки, підбирати новітні форми та методи викладання, аби не лише дати знання, а й зацікавити здобувачів освіти та надати їм поштовх до самостійного пошуку відповідей.

Сьогодні учитель - це не джерело знань, а наставник, друг, модератор та організатор освітньої діяльності. Він підказує, дає поради, наштовхує, мотивує, заохочує. При цьому залишаючи місце для власного вибору дитини та прояву її творчості. Вчитель НУШ - людина, яка надихає вчитися.

Сучасні діти більш комунікабельні, відкриті та ініціативні, вони сміливо висловлюють свої думки та можуть дискутувати на різні теми. Вони прагнуть бути не просто слухачами, а й активними учасниками освітнього процесу.

На мою думку, в майбутньому, успіху зможуть досягнути особистості, які критично мислять і можуть знайти вихід із складної ситуації. Люди, які залюбки креативлять, пропонуючи цікаві та сміливі ідеї, а також ті, хто вміє злагоджено працювати у команді та комунікувати з іншими.

Саме тому я обрала тему: «Розвиток навичок 4К: креативності, критичного мислення, комунікації та командної роботи в учнів початкової школи».

Критичне мислення - це вміння орієнтуватися у великій кількості інформації, бачити причинно-наслідкові зв’язки, відсівати непотрібне та робити висновки. Щоб знаходити рішення навіть у разі провалу, треба розуміти причини своїх успіхів та невдач.

Креативність дозволяє оцінювати ситуацію з різних сторін, приймати нестандартні рішення і почуватися впевнено в мінливих обставинах. Людина з розвиненою креативністю стає творцем. Вона може генерувати ідеї та розвивати починання інших людей. Подолання труднощів перетворюється для неї на захоплюючу головоломку.

Для розвитку критичного та креативного мислення я застосовую імпровізаційні ігри, швидке вигадування ідей та на власному прикладі демонструю, як можна звичайне перетворити у цікаве та нове. Для цього використовую улюблені методики (мапа думок, дискусії) та вправи («Генератор маячні», «Незвичне життя речей», «Веселий архітектор», «Імена»).

Люблю ставити перед учнями «проблемне питання» при обговорені будь-якої теми. Залюбки слухаю, як вони розмірковують над ним, який вихід із ситуації бачать. Часто, в ході спільної дискусії та колективних обговорювань, ми знаходимо досить нестандарті та креативні ідеї.

Комунікація та співпраця з іншими, у наш час, є як ніколи раніше дуже важливим вмінням. Адже усі конфлікти - можна вирішити словами, про все можна домовитись, якщо знати, як це правильно робити. Вміння домовлятись, налагоджувати відносини, слухати співрозмовника та вміти доносити свою точку зору - нині стає життєвоважливою навичкою.

Дуже часто мої учні об’єднуються у групи (по 4-5 учнів). Адже, працюючи гуртом, ти вчишся співпрацювати, враховувати та аналізувати думки інших. Учишся брати відповідальність за свої дії, бо у команді, від діяльності кожного залежить загальний успіх. Учні навчаються швидко домовлятися і знаходити компроміси, розподіляти ролі, керуються не лише особистими інтересами, а й цілями, які стоять перед усіма.

Мені надзвичайно пощастило, адже я маю можливість змінити майбутнє, навчаючи та виховуючи підростаюче покоління. Маю можливість спостерігати за розвитком молодших школярів та допомагати їм у подоланні життєвих труднощів, формувати креативність, критичне мислення в учнів, розвивати навички комунікації та командної роботи в класі. А у відповідь отримую погляди, сповнені вдячності та любові.

Ми, учителі, несемо велику відповідальність, адже не тільки допомагаємо дітям здобути нові знання і навички, але й впливаємо на їхній розвиток як особистостей, а відтак - і на їхнє життя.

Знаю, що вибрала нелегкий шлях. Іноді буває дуже тяжко, але я впевнена - немає нічого неможливого, для того, хто дійсно прагне досягти чогось. Я хочу стати вчителем, який буде взірцем для своїх учнів, а отже готова докласти максимум зусиль, аби ця мрія обов’язково стала реальністю.

Моя улюблена цитата про учителя звучить як заклик та своєрідне нагадування: «Тільки велика людина, може навчити маленьке серце.»